Vanmiddag waren er twee sollicitanten voor gesprek op onze afdeling en vandaag nam ik voor het allereerst deze gesprekken af. Om 12:45 uur werd mij gemeld dat ik om 13:00 uur het eerste gesprek had… Instant headache! Leuk hoor sollicitatiegesprekken, maar dan moet je wel de tijd krijgen om deze te kunnen voorbereiden. Maar ja, alles is goed gegaan (of course) en over één kandidate ben ik wel heel enthousiast..
Waar ikzelf ook wel enthousiast over ben is het TV-programma ‘America’s Next Top Model’. Dit is laatste tijd iedere maandagavond om 22:00 uur bij Yorin te zien. Waarin 10 Amerikaanse meisjes zich in etappes (afleveringen) moeten opwerken tot het volgende topmodel. Een volkomen nietszeggend programma. Wat, als je er nuchter naar kijkt, heerlijk & dolkomisch is. Het modellenwereldje is zo oppervlakkig. Zo heb je presentatrice Tyra Banks die zichzelf opwerpt als ‘Girl-Guru’ en voor elk probleem een welgemeende tip heeft. Dan is er Janice Dickinson, een sneu jurylid die claimt ’s werelds allereerste Top Model te zijn. Eigenlijk is ze een vrouw van middelbare leeftijd, met borsten steviger dan die van een twintigjarige. En dan nog een handjevol nichten. En last, but not least: de kandidaten zelf. Zij zijn eigenlijk de slimste van het stel, maar per aflevering zie je gewoon dat er IQ-roof wordt gepleegd. Als ze een iets te slimme (lees: kritische) vraag stellen, worden ze afgezeken. Heerlijke kost dus! En over kost gesproken: sommige kandidaten kijken soms wel heel chagrijnig. Dat komt vast omdat ze niet eten…

ondanks al die rare mensen en geweldig programma, wil topmodel 2005 niet missen! 😀
LikeLike
ligt er aan of er lekker meiden meedoen.
(as if! – hahaha)
LikeLike